Navigácia

O nás Kontakt Učebné osnovy Prevádzka MŠ a organizácia tried Plán práce MŠ Zaujímavosti zo života MŠ Školský vzdelávací program v MŠ Školský poriadok MŠ Žiadosť do materskej školy Oznam pre rodičov

Materská škola

Plán práce MŠ

Plán práce materskej školy

na školský rok 2023/2024

Vypracovala:                                                                                   Schválil:

                                                                                                                      riaditeľka ZŠ s Mš

                  Mgr. Margita Madleňáková                                                                  PaedDr. Anna Kurčinová      

                                   Bc. Jana Hojová   

                                    Daniela Osadská                                        

 

                                                                 

 

OBSAH

 

  1. Charakteristika MŠ
  2. Hlavné úlohy na šk. rok 2023/2024
  3. Odborný rast pedagogických zamestnancov
  4. Materiálno technické zabezpečenie
  5. Spolupráca s verejnosťou
  6. Rozdelenie mimoškolských úloh
  7. Mimoškolská činnosť detí
  8. Vnútroškolská kontrola

 

Prílohy:

 

  • Pracovné povinnosti učiteľky MŠ
  • Pracovná doba zamestnancov
  • Denný režim v MŠ
  • Plánované akcie na šk. rok 2023/ 2024
  • Plán pracovných rád
  • Plán pedagogickýchrád

 

  1. Charakteristika MŠ

 

MŠ je spojený subjekt so ZŠ Babín, nesídlia však v jednej budove. MŠ sa nachádza v netypizovanej budove pre materské školy – bývalá fara. Nachádza sa pri hlavnej komunikácii. Materská škola poskytuje celodennú starostlivosť pre deti od dvoch do šiestich rokov a deťom s odloženou povinnou školskou dochádzkou. Prevádzka v MŠ je celodenná i poldenná. Celodennú triedu navštevujú spravidla deti predškolského veku, poldennú deti mladšie ako 5 rokov.

Naša materská škola poskytuje aj integráciu deťom so špeciálnymi výchovno vzdelávacími potrebami pokiaľ sú na to vytvorené podmienky. Úspešne spolupracuje s CPP v Námestove a so špeciálnymi pedagógmi a logopédom, ktorý vykonáva v našej MŠ pravidelnú depistáž.

Zameriavame sa na osobnostný vývin každého dieťaťa individuálne, na zachovanie jeho národnostnej identity, kultúry a rozvíjanie jeho základných kompetencií. Dbáme na správne a odborné diagnostikovanie detí.

Uprednostňujeme a realizujeme netradičné formy spolupráce s rodinami, so základnou školou, obcou. Zapájame sa do rôznych speváckych a športových súťaží, ako aj do rôznych výstav organizovaných rôznymi inštitúciami a materskými školami.

Podporujeme zdravý vývin detí v zdravom prostredí, zameriavame sa na environmentálnu výchovu, výchovu v duchu rodiny.

     Zamestnanci materskej školy

Edukačnú činnosť zabezpečuje 5 učiteliek s potrebnou kvalifikáciou.

Meno a priezvisko pg. zamestnancov

Kariérová pozícia

Základný úväzok o rozsahu vyučovacej a výchovnej činnosti pg. zamestnancov NV SR č. 238/2004 Z.z.

Mgr. Katarína Frančáková

 triedny učiteľ

28hod.

Mgr. Margita Madleňáková

vedúci pedagogický pracovník

17 hod.

Jana Hojová

pedagogický pracovník

28 hod.

Bc. Dáša Trojáková

pedagogický pracovník

28 hod.

Daniela Osadká triedny učiteľ  

 

Prevádzkoví zamestnanci:

   Školníčka

Mária Pašková

 

O zabezpečenie stravy sa starajú:

Vedúca ŠJ

Magdaléna Kurčinová

Hlavná kuchárka

Katarína Lewandowská

Pomocná kuchárka

Martina Škuntová

Pomocná kuchárka Monika Škuntová

 

Vzdelanie pedagogických zamestnancov materskej školy

Všetci pedagogickí zamestnanci materskej školy sú plne kvalifikovaný pre výkon vyučovacej a výchovnej činnosti v MŠ.

Zaradenie jednotlivých pg. zamestnancov podľa Zákona o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Zákon č. 317/ 2009 Z.z.

Meno a priezvisko, titul pg. zamestnanca

Kategórie

pg. zamestnancov

Podkategóriapg. zamestnancov

Kariérový stupeň

Kariérová pozícia

Katarína Frančáková, Mgr.

učiteľ

Učiteľ pre predprimárne vzdelávanie

Samostatný pedagog. zamestnanec

 Pg.zamestnanec špecialista – tr. učiteľ

Margita Madleňáková, Mgr.

učiteľ

Učiteľ pre predprimárne vzdelávanie

Samostatný pedagog. zamestnanec

Vedúci pg. zamestnanec - tr.učiteľ

Jana Hojová učiteľ

Učiteľ pre predprimárne vzdelávanie

Samostatný pedagog. zamestnanec Pedagogický zamestnanec 
Bc. Dáša Hojová učiteľ Učiteľ pre predprimárne vzdelávanie Samostatný pedagog. zamestnanec Pedagogický zamestnanec 
Daniela Osadská učiteľ Učiteľ pre predprimárne vzdelávanie Samostatný pedagog. zamestnanec Pg.zamestnanec špecialista – tr. učiteľ

 

Poradné orgány školy

Poradnými orgánmi pre zástupkyňu materskej školy sú Pedagogická rada, ktorá zasadá podľa plánu práce MŠ. Členmi pedagogickej rady  sú všetci pedagogickí zamestnanci MŠ.

 

Úlohy  pre MŠ Babín na šk.r. 2023/2024

 

  1. Organizovať výchovno-vzdelávajúcu činnosť v MŠ podľa usmernení vydaných MŠVVaŠ SR.
  2. Spolupracovať s CPP na diagnostike detí.
  3. Informovať rodičov o činnosti logopéda v MŠ a o jeho príchodoch do MŠ formou nástenky pre rodičov. 
  4. Deťom s OŠD vypracovať individuálny výchovno – vzdelávací plán len v prípade, že majú potvrdené od špeciálneho výchovno – vzdelávacieho zariadenia , že spadajú do skupiny detí so ŠVVP.
  5. Vytvoriť spolu s deťmi triedne pravidlá, ktoré zahŕňajú práva, ale i povinnosti detí.
  6. V edukačnom procese uplatňovať hru, ako základnú organizačnú formu dňa.
  7. Viesť deti k vyjadrovaniu sa v spisovnom jazyku, nie v nárečovom.
  8. Podporovať rozvíjanie pohybových schopností a zručností dieťaťa najmä počas pobytu von. Viesť deti k otužovaniu organizmu a to najmä pobytom von na čerstvom vzduchu. Pobyt možno vynechať len v prípade veľmi nepriaznivého počasia ( prudký dážď, silné mrazy, silný vietor)
  9. Podporovať experimentovanie a bádanie detí, hodnotiace a sebahodnotiace zručnosti vo vzťahu k vlastnému pokroku. Stimulovať sociálny, emocionálny a morálny vývin detí; rozvoj tvorivého a kritického myslenia; schopnosť pracovať spoločne, vzájomne sa rešpektovať.
  10. Pri prijímaní na predprimárne vzdelávanie rešpektovať právo dieťaťa na zabezpečenie výchovy a vzdelávania v štátnom jazyku a materinskom jazyku. V školskom poriadku vypracovať podrobnosti o prijímaní dieťaťa do materskej školy, zaradení na adaptačný pobyt alebo diagnostický pobyt dieťaťa v materskej škole, prerušení dochádzky dieťaťa, o predčasnom ukončení predprimárneho vzdelávania a preberaní detí z materskej školy.
  11. V spolupráci so zriaďovateľmi zabezpečovať

a) predprimárne vzdelávanie čo najväčšieho počtu detí rozširovaním kapacitných podmienok ; k zvýšeniu počtu detí v triede pristupovať len vo výnimočných prípadoch v súlade s platnou legislatívou, bezpečnostnými predpismi a dodržaním požadovanej výchovno-vzdelávacej činnosti,

b) výchovno-vzdelávaciu činnosť kvalifikovanými pedagogickými zamestnancami; dodržiavať stanovený počet pedagogických zamestnancov určených na triedu s celodennou a poldennou výchovou a vzdelávaním.

 

 

  1. Hlavné úlohy na šk. rok 2023/2024

 

  • Rozvíjať kľúčové kompetencie detí s rešpektovaním ich rozdielnych výchovno – vzdelávacích potrieb vo všetkých organizačných formách denného poriadku.

                                                                       T: počas celého šk. roka

                                                                       Z: tr. učiteľky a ostatní pedagogickí pracovníci

  • Podporovať u detí záujem o šport a pohybové aktivity v súvislosti s Národným programom prevencie proti obezite.

                                                            T: počas celého šk. roka

                                                            Z:  všetky p. učiteľky

  • Vo výchovno – vzdelávacej činnosti využívať v čo najväčšej miere HRU ako organizačnú formu dňa. Vyhýbať sa šk. typu vyučovania v edukačnom procese MŠ.

                                                               T: počas celého šk. roka

                                                               Z:  všetky p. učiteľky

  • Využívať digitálnu techniku a IKT v edukačnom procese.

                                                                            T: počas celého šk. roka

                                                                            Z: všetky p. učiteľky

  • Viesť deti k osvojovaniu si ľudových tradícií a zvykov, prostredníctvom aktivizujúcich metód pri príležitosti rôznych osláv a kultúrnych podujatiach MŠ.

                                                                           T: počas celého šk. roka

                                                                           Z: všetky p. učiteľky

  • Pri pohybových a relaxačných cvičeniach dbať na správne držanie tela.

                                                                           T: počas celého šk. roka

                                                                           Z: všetky p. učiteľky

 

  • Utvárať u detí návyky slušného správania sa a návyky kultúrneho stolovania

                                                                          T: počas celého šk. roka

                                                                          Z: všetci zamestnanci MŠ

  • Rozvíjať grafomotorické zručnosti detí počas edukačnej činnosti v MŠ s využívaním vhodného grafického materiálu.

                                                                          T: počas celého šk. roka

                                                                          Z: všetky p. učiteľky

  • Cielene stimulovať rečový rozvoj detí vo všetkých formách denného poriadku a zamerať sa na odstránenie nesprávnej výslovnosti niektorých hlások u detí.

                                                                          T: počas celého šk. roka

                                                                          Z: vyučujúci jednotlivých tried, logopédka MŠ

  • Podporovať u detí experimentovanie a bádanie pri získavaní nových vedomostí a skúseností
  •                                                                 T: počas celého šk. roka

                                                                           Z: vyučujúci jednotlivých tried

 

Jazyk a komunikácia

Zamerať sa na rozvíjanie komunikačných kompetencií detí vo všetkých jazykových rovinách. Vytvoriť v triedach podnetné prostredie zamerané na podporu komunikácie prostredníctvom písanej reči a zabezpečiť dostatočný prístup detí k detskej literatúre a iným zdrojom obsahujúcim písanú reč. Učiteľka bude dbať na správnu artikuláciu a výslovnosť u detí, gramatickú správnosť  a spisovnosť hovorenej reči, klásť dôraz na sociálnu primeranosť využívania jazyka a dodržiavanie komunikačných konvencií a viesť s deťmi individuálne i skupinové rozhovory, pričom bude dbať na správny jazykový vzor.

 

Matematika a práca s informáciami

Poskytovať základy matematických a informačných poznatkov a zručností. Rozvíjať u detí matematické myslenie a matematické kompetencie, ktoré sú nevyhnutné pre vzdelávanie na vyšších vzdelávacích stupňoch. Podporovať u detí logické myslenie, chápanie čísel a jednoduchých operácií s nimi, rozvoj základov algoritmického myslenia. Matematické kompetencie sa budeme snažiť nadobúdať u detí prostredníctvom hry, dramatizácie, súťaží a budeme podporovať nadobúdanie vedomostí prostredníctvom pozorovania podľa možností z bežného života. Umožniť deťom riešiť divergentné úlohy a úlohy ktoré nemajú riešenie. Pri riešení úloh viesť riadené rozhovory, vyzývať deti, aby sa navzájom viac počúvali, vedeli klásť otázky a hľadali na ne odpovede. Podporovať u detí nadobúdanie vedomostí na základe samostatnej práce s informačnými zdrojmi.

 

Človek a príroda

Pri rozvíjaní prírodovednej gramotnosti voliť také podnety, ktoré by umožnili deťom získať čo najväčšie skúsenosti s reálnymi predmetmi, situáciami a javmi a viesť deti k samostatnej bádateľskej činnosti. Rozvíjať špecifické spôsobilosti, ktoré dieťaťu dávajú nástroj na zorientovanie sa v nových poznávacích situáciách. Pri poznávaní prírodného prostredia situovať deti do role experimentátorov a bádateľov. Využívať metódu pokusu a omylu ako aj metódu pozorovania.

 

Človek a spoločnosť

Viesť deti k tomu, aby sa vedeli orientovať v blízkom okolí, v časových, priestorových, medziľudských a sociálnych vzťahoch. Poukazovať na pamätihodnosti v obci i blízkom okolí a organizovať exkurzie zamerané na spoznávanie regiónu čím budeme u detí podporovať vlasteneckú výchovu. Snažiť sa čo najviac využívať vlastné dopravné ihrisko na utvrdzovanie pravidiel cestnej premávky. Viesť deti k rešpektovaniu ostatných ľudí a podporovať prosociálne správanie u detí, poukazovať naň a vyzdvihovať jeho kladné stránky.

 

Človek a svet práce

Rozvíjať u detí praktické zručnosti prostredníctvom úkonov z bežného života. Dbať na to, aby dieťa zvládalo samoobslužné činnosti a samostatné domáce bežné úkony. Zamerať sa na podporovanie technického myslenia, spoznávanie rozličných materiálov a umožniť prácu s nimi, pozorovať vlastnosti predmetov a tvorivo pristupovať k ich využívaniu.

 

Umenie a kultúra

Rozvíjať hudobné schopnosti, zručnosti a návyky na elementárnej úrovni prostredníctvom hudobných aktivít, pričom učiteľ rešpektuje individuálne danosti dieťaťa. Viesť deti k vytváraniu pozitívneho vzťahu k hudbe prostredníctvom rytmizácie, riekaniek, vokálnej činnosti a práce s vlastnoručne zhotovenými hudobnými nástrojmi. Dbať na správne spevácke návyky a hlasovú hygienu. Vytvárať priestor pre hudobno-pohybové a hudobno-dramatické činnosti.

Podporovať u detí vlastnú tvorivosť a spontánnosť prostredníctvom hravých činností s rozmanitým výtvarným materiálom. Dať dieťaťu dostatočný priestor na hľadanie a vytváranie foriem na vyjadrenie vlastných vnútorných pocitov a rozvíjaniu expresívnych zručností. Zamerať sa na aktivity podporujúce rozvoj obrazotvornosti dieťaťa. Viesť deti k sebahodnoteniu a prezentácii vlastnej činnosti. Upevňovať u detí vzťah ku kultúre a umeniu.

Zdravie a pohyb

Poskytovať základné informácie o zdravom životnom štýle prostredníctvom vhodných telesných cvičení. Viesť deti k osvojeniu a zdokonaľovaniu pohybových schopností a zručností . Vyzdvihovať význam športových a pohybových aktivít i zdravej životosprávy. Podporovať správny psychosomatický a psychomotorický vývin. Motivovať deti k pohybovým aktivitám v každodennom živote. Viesť deti k základným hygienickým návykom a samoobslužným činnostiam.

 

  1. Odborný rast pedagogických zamestnancov

 

  • Prenos informácií o VVČ a práce školy zabezpečovať individuálne aj prostredníctvom triednych aktivít, násteniek, tvorivých dielní, riaditeľa školy, účasti na rôznych verejných vystúpeniach

 

             T: celý školský rok                                                  Z: učiteľky

  • Pri vypracúvaní individuálnych vzdelávacích plánov spolupracovať so špeciálnymi výchovno – vzdelávacími zariadeniami

            T: september alebo podľa potreby                      Z: tr.učiteľky

 

  • Samoštúdium knižnej a časopiseckej odbornej literatúry, zúčastňovať sa na rôznych odborných prednáškach a metodických dňoch.

T: celý šk. rok                                                        Z: ped. pracovníci

Študovať právne normy týkajúce sa chodu školy a právneho vedomia

             T: celý školský rok                                                Z: ped. pracovníci

  • V rámci odborného rastu uplatňovať nové didaktické a metodické prvky vo VVČ.

             T: celý školský rok                                                 Z: učiteľky

  • Zúčastňovať sa zasadnutí PR podľa plánu činnosti PR na šk. rok 2023/2024

T: podľa plánu PR                                             Z: všetci pg. zamestnanci

                                                                                                                                       

Zefektívnenie riadiacej činnosti v záujme skvalitnenia VVP

 

  • Pravidelne vykonávať kontrolnú a hospitačnú činnosť s cieľom získania objektívnych informácií o práci, metódach, organizácií, výsledkoch ped. zamestnancov

                T: október , december                                                  Z: riaditeľka MŠ; ped. pracovníci

                 marec, máj

 

  • Podporovať ďalšie vzdelávanie pedag. zamestnancov

             T: celý školský rok                                          Z: riaditeľka MŠ

  • Prakticky uplatňovať poznatky a skúsenosti z účasti na rôznych vzdelávaniach pre pg. pracovníkov

             T: celý školský rok                                 Z: uč. ktoré absolvovali vzdelávanie

  • Sledovať stránkuwww.statpedu.sk,www.minedu.sk a ostatné webové stránky súvisiace s problematikou materských škôl

            T. celý školský rok                                       Z: ped. pracovníci

 

Materiálno technické zabezpečenie

Súčasný stav priestorov MŠ k septemberu 2023

  • Silné stránky:
  • Rekonštrukcia MŠ, vytvorila sa  trieda spolu so spálňou a kúpelňou
  • Zakúpilo sa nové zariadenie a vybavenie do šk. kuchyne
  • Zakúpil sa nábytok do triedy
  • Triedy sú vybavené a pripravené k prevádzke v šk. roku 2023/2024
  • Kvalifikovanosť pg. pracovníkov
  • Dostatočné množstvo prijatých detí na fungovanie 3 tried dve triedy s celodennou a jedna trieda s poldennou výchovou a vzdelávaním
  • vyhovenie všetkým žiadostiam rodičov na celodennú výchovu a vzdelávanie
  • Záujem rodičov o pobyt detí v MŠ
  • Kvalita edukačného procesu
  • Dobrá spolupráca s OÚ Babín, ZŠ a s ostatnými inštitúciami
  • Prezentácia MŠ na rôznych výstavách a súťažiach
  • Spolupráca s CPP v Námestove a ostatnými pedagogicko – psychologickými poradňami
  • Spolupráca s logopédom
  • Doplnenie motivačných prvkov - preliezky v školskej záhrade.
  • Nedostatky v MŠ
  • nevyhovujúci terén na školskom dvore 

 

 

Úlohy na šk. rok v tejto oblasti

  • Podieľať sa na tvorbe rozpočtu MŠ na šk. rok 2023/2024 v spolupráci s riaditeľom školy a starostom obce

 Z: ped. pracovníci

  • Získavať sponzorov na skvalitnenie činnosti školy

T: celý školský rok                                   Z: riaditeľ školy, učiteľky

  • Dopĺňať UP so zameraním na všetky vzdelávacie oblasti podľa ŠkVP

            T: celý školský rok                                  Z: ped. pracovníci

  • Umožniť deťom prístup k čo najväčšiemu množstvu učebných pomôcok, kníh a materiálov. Dbať na to, aby boli primerane motivujúce, aktivizujúce, rozvíjajúce tvorivosť, myslenie a komunikačné schopnosti deti a podporovali rozvoj grafomotoriky u detí.

            T: celý školský rok                                 Z: učiteľky

 

Spolupráca s verejnosťou

  • Spolupracovať so ZŠ a s miestnymi organizáciami a OÚ pri organizovaní

rôznych regionálnych a miestnych sviatkov a tradíciía prezentovať MŠ na rôznych podujatiach organizovaných školou a obcou.

     T: celý školský rok                                                 Z: všetky p. učiteľky

  • Spolupracovať so ZŠ, najmä s učiteľkou prvého ročníka a vychovávateľkou ŠKD. Naplánovať návštevu 1. ročníka s 1. triedou MŠ.

            T:  február                                                              Z: p. zástupkyňa pre MŠ

  • Pripraviť deti na zápis do 1. ročníka

T: február / marec                                               Z: p. zástupkyňa, triedna p. učiteľka

  • Spolupracovať  logopédom a pracovníčkami CPP v Námestove a s ostatnými materskými školami v okrese NO.

           T: september    a v priebehu šk. roka                  Z: všetky p. učiteľky

  • V spolupráci s rodičmi uskutočňovať netradičné formy spolupráce

napr.  tvorivé dielne, besiedky atď.

            T: celý školský rok                                                  Z: tr. učiteľky

  • Spolupracovať so Školským úradom Zákamenné a zúčastňovať sa na pracovných stretnutiach pre riaditeľky a zástupkyne MŠ ním organizovaných .

             T: celý školský rok                                  Z: riaditeľka, učiteľky

 

  1. Rozdelenie mimoškolských úloh

 

          Vedúca pedagogickej rady:           zástupkyňa pre MŠ

          Zápisnice v pedagogickej rady:     všetky p. učiteľky (určí p. zástupkyňa)

          Zápisnice pracovných rád:            p. uč. Frančáková

          BOZP:                                             riaditeľka MŠ

          Prevádzkové náklady:                  zástupkyňa pre MŠ

         Kontrola lekárničky:                       p. uč. Daniela Osadská

         Kronika MŠ:                                     p.uč. Jana Hojová

          Vnútorná a vonkajšia výzdoba školy: všetky p. učiteľky MŠ         

 

 

  1. Mimoškolská činnosť detí

 

Logopedická depistáž: Mgr. Fašungová Katarína

T: október - november

Mesiac

dátum

podpis

September

 

 

 

Október

 

 

 

November

 

 

 

 

 

 

  1. Vnútroškolská kontrola ( pedagogický úsek)

SEPTEMBER

  • Kontrola triednej agendy a záznamy o deťoch

 

OKTÓBER

  • Kontrola klímy v triedach (uľahčenie adaptácie detí na nové prostredie )– orientačná hospitácia

 

NOVEMBER

  • Kontrola úrovne výchovy a vzdelávania detí s OŠD a detí so ŠvVP

 

DECEMBER

  • Kontrola rozvíjania predčitateľskej gramotnosti u detí ( hospitácia v 1.triede)

 

JANUÁR

  • Kontrola úrovne konzultácií s rodičmi – konzultačné dni s rodičmi

 

FEBRUÁR

  • Kontrola plnenia plánovaných akcií za obdobie september - február

 

MAREC

  • Kontrola využívania učebných pomôcok a didaktickej techniky vo vých.-vzdelávacom procese

 

APRÍL

  • Kontrola prípravy detí na rôzne súťaže jednotlivými tr. učiteľmi

 

MÁJ

  • Kontrola využívania digitálnej techniky v edukačnom procese

 

JÚN

  • Kontrola organizácie plánovaných akcií spojených s mesiacom jún
  • Plánovanie dovolenky počas letných prázdni

 

Prílohy:

 

 

  • Pracovné povinnosti učiteľky MŠ
  • Pracovná doba zamestnancov
  • Denný režim v MŠ
  • Plánované akcie na šk. rok 2022/2023
  • Organizácia šk. roka 2022/2023

 

  • Plán pracovných rád

 

  • Plán pedagogických rád

 

Príloha A

Pracovné povinnosti učiteľky MŠ

 

1. Učiteľka MŠ pracuje podľa Školského vzdelávacieho programu. Dodržiava stanovený režim dňa. Osobne zodpovedá za výsledky VVČ s použitím vhodných prostriedkov, metód, foriem práce a poznatkov z ďalšieho vzdelávania s použitím správnej metodiky a didaktiky

2. Osobne zodpovedá za ochranu a bezpečnosť detí v čase, keď s nimi pracuje, až po dobu, keď ich odovzdá inej učiteľke, rodičovi, či osobe, ktorú rodič po písomnej dohode poveril prevzatím z MŠ.

Činnosť riadi tak, aby predišla úrazom, nenecháva deti bez dozoru a maximálne sa im venuje v priebehu svojej pracovnej doby – priamej činnosti s deťmi.

3. Plánuje VVČ, na prácu sa pripravuje pravidelne a pripravuje si pomôcky deň vopred. VVČ zapisuje do triednej knihy s uvádzaním obsahu a dosiahnutého cieľa. Zápis vykonáva mimo času priamej činnosti s deťmi

4. Triedna učiteľka vedie triednu agendu ( triedna kniha, dochádzka detí, osobný spis dieťaťa). Vedie diagnostiku detí, prehľad inventáru či pomôcok z jej triedy. Je poradcom rodičov.

5. Vedie zápisy z pedagogických rád a pracovných porád.

6. Za úroveň triedy v každom prípade zodpovedajú obe učiteľky.

 Spoločne zabezpečujú jednotu pri výchove a vzdelávaní, spolu  denne konzultujú  o VVČ.

7. Týždenný úväzok priamej práce s deťmi je 28 hodín týždenne, pracovná doba podľa KZ je 37/1/4 hodín týždenne. Učiteľka venuje zvyšný čas na vedenie agendy, plánovaniu VVČ, príprave na mimoškolskú činnosť a mimotriedne povinnosti, zúčastňuje sa aktivít a vzdelávaní.

8. Do práce prichádza 5 minút pred začiatkom prac. doby priamej práce s deťmi. Všetky pomôcky a inventár využíva šetrne a za tieto veci v plnom rozsahu aj zodpovedá.  Poškodené veci z inventáru hlási vedeniu MŠ.

9.V MŠ je prísny zákaz fajčiť.

10.V prípade neprítomnosti druhej  učiteľky ju zastúpi a čaká až do jej príchodu, ak riaditeľka nerozhodne inak. Počas priamej práce s deťmi je zakázané odchádzať od detí za súkromným ako aj iným účelom.

11.Telefón používa iba služobne, alebo v súrnych osobných prípadoch. Odvolanie učiteľky od detí počas priamej práce s deťmi ( aj k telefónu) je zakázané. V súrnych prípadoch za zabezpečenia dozoru je možné urobiť výnimku.

12. Pri stolovaní učiteľky dbajú o kultúru stolovania

13. V prípade úrazu je povinná učiteľka poskytnúť prvú pomoc. Úraz je potrebné hlásiť vedeniu školy a zaznamenať.

13. Učiteľka je povinná byť v MŠ v čase určenom na priamu prácu s deťmi, v čase porád, ZRŠ, naplánovanej mimoškolskej činnosti

14. Podľa pokynov riaditeľky vykonáva pedagogický dozor na výletoch, pri návšteve predstavení a iných mimoškolských aktivitách

 

Príloha B

Pracovná doba zamestnancov

Prevádzka MŠ : 6:30 – 15:30

Pracovná doba zamestnancov MŠ

Pedagogickí pracovníci – priama výchovno – vzdelávacia činnosť s deťmi

Meno a priezvisko

Pracovná pozícia

Pracovná doba

Margita Madleňáková, Mgr.

 

zástupkyňa - tr. učiteľka 1.triedy

( 4-6 roč. deti)

 6:30  – 9:55

12:05 - 15:30

 

Dáša Trojáková, Bc.

učiteľka 1. triedy

(4–6roč. deti)

6:30 - 12:05

9:55 - 15:30

Katarína      Frančáková, Mgr

tr. učiteľka 2.triedy

(3–5 roč. deti)

6:30 - 12:05

9:55 - 15:30

Jana Hojová

učiteľka 2.triedy

(3–5 roč. deti)

6:30 - 12:05

9:55 - 15:30

Daniela Osadská

tr. učiteľka 3.triedy

(3– 4 roč. deti)

 7:45– 12:45

 

 

Pozn.: Pedagogickí pracovníci sa na pracovisku zdržiavajú 6h denne. V čase, ktorý majú vyhradený na prípravu sa na edukačný proces nemusia byť na pracovisku. Príprava môže prebiehať v domácom prostredí.

 

Konzultačné hodiny pedagogických pracovníkov

  • každý polrok od 12:00 – 15:30 ( presný termín oznámia tr. učiteľky a zástupkyňa MŠ týždeň vopred na nástenke pre rodičov)
  • individuálne, podľa potreby rodičov, po dohode so zástupkyňou MŠ a  tr. učiteľom

 

Nepedagogickí pracovníci

Meno a priezvisko

Pracovná pozícia

Pracovná doba

Mária Pašková

upratovačka

  8:00 - 16:00

 

Magdaléna Kurčinová

vedúca šk. jedálne

  7:30 -  11:30

 

hl. kuchárka

  6:30 – 14:30

Martina Škuntová

pomocná kuchárka

  6:30 -  14:30

  pomocná kuchárka  

 

 

Príloha C

Denný poriadok činností v MŠ Babín

 

Hry a činnosti podľa výberu detí

 

6.30 – 8.30

Zdravotné cvičenie

 

8.30 – 9.00

Dopoludňajšie cielené vzdelávacie aktivity

 

9.30 – 10.00

Pobyt vonku

 

10.00 – 11.30

Odpočinok

 

12:15 – 14:15

Popoludňajšie cielené vzdelávacie aktivity

 

14.30 – 15.30

Desiata 

9.00 – 9.15

 

Obed

11.45 – 12.15

 

Olovrant

14.15 – 14.30

 

Hygiena

 

-Pred a po jedle

-Po pobyte von

-Čistenie zubov pred odpočinkom

-individuálne podľa potreby

 

Príloha D

Plánované akcie na šk. rok 2022/2023

Poznámka: Plán šk. akcií môže byť v priebehu šk. roka zmenený a doplnený podľa potreby MŠ

SEPTEMBER

  • Čo záhrada dala – tvorivý deň bez rodičov

  T:  koniec septembra

 

OKTÓBER

  •  

   T: prvý okt. Týždeň

  • Vyrobiť si spolu s rodičmi šarkana

T: október

  • Babka, dedko, poďte medzi nás

T: október

  • Darček pre starých rodičov

 

NOVEMBER

  • Zapáľme sviečku pre dušičku

 T: týždeň pred dušičkami

  • Nakŕmme zvieratká –  beseda s lesníkom

 T: v priebehu mesiaca

  • Návšteva prvákov
  •  

 

DECEMBER

  • Mikulášska nádielka

  T:

  • Najkrajšia vianočná ozdoba – súťaž

  T: celý december

  • Posedenie pri stromčeku

 T:

  • Jasličková pobožnosť – spev vianočných kolied

T:

 

 

JANUÁR

  • Sánkovačka s rodičmi
  •  
  • Poďme bratia do Betlehema

T: január

 

 

FEBRUÁR

  •  
  •  
  • Ľudové tradície – spev ľud. piesní
  •  

 

MAREC

  • Putovná kniha rozprávok

T: celý mesiac

  • Návšteva knižnice
  •  
  • Súžať o najorginálnejšie veľkonočné vajíčko

T:

  • Luskáčik – matematická olympiáda
  •  

 

APRÍL

  • Zápis do 1.ročníka
  •  
  • Svetový deň zdravia

T: 7.4. 2014

  • Európsky deň Zeme

T: 22.4. 2015

  • Bezpečne na cestách- beseda s príslušníkmi pol. zboru
  •  
  •  
  •  

MÁJ

  • Stavanie mája
  •  
  • Deň matiek
  •  
  • Deň Európy

T: 9.5.2015

  • Zajko športovec- tr. olympiáda

T: začiatok apríla

 

JÚN

  • Z rozprávky do rozprávky (MDD)

T:

  • Športová olympiáda v Or. Polhore
  •  
  • Koncoročný výlet
  •  
  • Super deň s rodičmi a rozlúčka s predškolákmi

T:

Organizácia školského roka 2022/2023

  • Školský rok sa začína 1. septembra 2022. Školské vyučovanie sa začína 5. septembra 2022(pondelok).
  • Školské vyučovanie v prvom polroku školského roka sa končí 31.. januára 2016 (utorok).
  • Školské vyučovanie v druhom polroku sa začne 1. februára 2023(streda) a končí sa 30. júna 2023 (piatok).
  • Podrobnosti o organizácii výchovno-vzdelávacej činnosti a prevádzke materskej školy počas školských prázdnin ustanovuje § 2 ods. 6 vyhlášky Ministerstva školstva Slovenskej republiky č. 541/2008 Z. z. o materskej škole. Prevádzka každej materskej školy (bez ohľadu na jej zriaďovateľa) sa v čase letných prázdnin prerušuje nepretržite najmenej na tri týždne
  •  

 

Prázdniny šk. rok 2022/2023  

                               

Termín prázdnin

Začiatok vyučovania po prázdninách  

jesenné 

27. október 2022 

(štvrtok) 

28. október – 

31. október 2022 

2. november 2022 

(streda) 

vianočné 

22. december

2022 

(štvrtok) 

23. december

2022 

– 7. január 2023 

9. január 2023 

(pondelok) 

jarné 

Bratislavský kraj,

Nitriansky kraj,

Trnavský kraj 

 

Banskobystrický kraj, Žilinský kraj,

Trenčiansky kraj

 

Košický kraj,

Prešovský kraj

17. február 2023 

(piatok) 

 

 

24. február 2023 

(piatok)

 

 

3. marec 2023 

(piatok)

20. február –  24. február 2023

 

 

27. február –  3. marec 2023  

 

 

6. marec – 

10. marec 2023

 

27. február 2023 

(pondelok) 

 

 

6. marec 2023 

(pondelok)

 

 

13. marec 2023 

(pondelok)

veľkonočné 

5. apríl 2023  (streda) 

6. apríl – 

11. apríl 2023 

12. apríl 2023  (streda) 

letné 

30. jún 2023  (piatok) 

1. júl – 

31. august 2023 

4. september 2023  (pondelok) 

 

 

           

 

 

Novinky

Kontakt

  • Základná škola s materskou školou Babín
    Babín 37
    02952 Babín

    email: zsmsbabin@gmail.com
  • 043 5577285
    043 55 77 210
    mobil:
    0911130368

    fax: 043 55 77 210

Fotogaléria