Plán práce materskej školy
na školský rok 2023/2024
Vypracovala: Schválil:
riaditeľka ZŠ s Mš
Mgr. Margita Madleňáková PaedDr. Anna Kurčinová
Bc. Jana Hojová
Daniela Osadská
OBSAH
Prílohy:
MŠ je spojený subjekt so ZŠ Babín, nesídlia však v jednej budove. MŠ sa nachádza v netypizovanej budove pre materské školy – bývalá fara. Nachádza sa pri hlavnej komunikácii. Materská škola poskytuje celodennú starostlivosť pre deti od dvoch do šiestich rokov a deťom s odloženou povinnou školskou dochádzkou. Prevádzka v MŠ je celodenná i poldenná. Celodennú triedu navštevujú spravidla deti predškolského veku, poldennú deti mladšie ako 5 rokov.
Naša materská škola poskytuje aj integráciu deťom so špeciálnymi výchovno vzdelávacími potrebami pokiaľ sú na to vytvorené podmienky. Úspešne spolupracuje s CPP v Námestove a so špeciálnymi pedagógmi a logopédom, ktorý vykonáva v našej MŠ pravidelnú depistáž.
Zameriavame sa na osobnostný vývin každého dieťaťa individuálne, na zachovanie jeho národnostnej identity, kultúry a rozvíjanie jeho základných kompetencií. Dbáme na správne a odborné diagnostikovanie detí.
Uprednostňujeme a realizujeme netradičné formy spolupráce s rodinami, so základnou školou, obcou. Zapájame sa do rôznych speváckych a športových súťaží, ako aj do rôznych výstav organizovaných rôznymi inštitúciami a materskými školami.
Podporujeme zdravý vývin detí v zdravom prostredí, zameriavame sa na environmentálnu výchovu, výchovu v duchu rodiny.
Zamestnanci materskej školy
Edukačnú činnosť zabezpečuje 5 učiteliek s potrebnou kvalifikáciou.
Meno a priezvisko pg. zamestnancov |
Kariérová pozícia |
Základný úväzok o rozsahu vyučovacej a výchovnej činnosti pg. zamestnancov NV SR č. 238/2004 Z.z. |
Mgr. Katarína Frančáková |
triedny učiteľ |
28hod. |
Mgr. Margita Madleňáková |
vedúci pedagogický pracovník |
17 hod. |
Jana Hojová |
pedagogický pracovník |
28 hod. |
Bc. Dáša Trojáková |
pedagogický pracovník |
28 hod. |
Daniela Osadká | triedny učiteľ |
Prevádzkoví zamestnanci:
Školníčka |
Mária Pašková |
O zabezpečenie stravy sa starajú:
Vedúca ŠJ |
Magdaléna Kurčinová |
Hlavná kuchárka |
Katarína Lewandowská |
Pomocná kuchárka |
Martina Škuntová |
Pomocná kuchárka | Monika Škuntová |
Vzdelanie pedagogických zamestnancov materskej školy
Všetci pedagogickí zamestnanci materskej školy sú plne kvalifikovaný pre výkon vyučovacej a výchovnej činnosti v MŠ.
Zaradenie jednotlivých pg. zamestnancov podľa Zákona o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Zákon č. 317/ 2009 Z.z.
Meno a priezvisko, titul pg. zamestnanca |
Kategórie pg. zamestnancov |
Podkategóriapg. zamestnancov |
Kariérový stupeň |
Kariérová pozícia |
Katarína Frančáková, Mgr. |
učiteľ |
Učiteľ pre predprimárne vzdelávanie |
Samostatný pedagog. zamestnanec |
Pg.zamestnanec špecialista – tr. učiteľ |
Margita Madleňáková, Mgr. |
učiteľ |
Učiteľ pre predprimárne vzdelávanie |
Samostatný pedagog. zamestnanec |
Vedúci pg. zamestnanec - tr.učiteľ |
Jana Hojová | učiteľ |
Učiteľ pre predprimárne vzdelávanie |
Samostatný pedagog. zamestnanec | Pedagogický zamestnanec |
Bc. Dáša Hojová | učiteľ | Učiteľ pre predprimárne vzdelávanie | Samostatný pedagog. zamestnanec | Pedagogický zamestnanec |
Daniela Osadská | učiteľ | Učiteľ pre predprimárne vzdelávanie | Samostatný pedagog. zamestnanec | Pg.zamestnanec špecialista – tr. učiteľ |
Poradné orgány školy
Poradnými orgánmi pre zástupkyňu materskej školy sú Pedagogická rada, ktorá zasadá podľa plánu práce MŠ. Členmi pedagogickej rady sú všetci pedagogickí zamestnanci MŠ.
Úlohy pre MŠ Babín na šk.r. 2023/2024
a) predprimárne vzdelávanie čo najväčšieho počtu detí rozširovaním kapacitných podmienok ; k zvýšeniu počtu detí v triede pristupovať len vo výnimočných prípadoch v súlade s platnou legislatívou, bezpečnostnými predpismi a dodržaním požadovanej výchovno-vzdelávacej činnosti,
b) výchovno-vzdelávaciu činnosť kvalifikovanými pedagogickými zamestnancami; dodržiavať stanovený počet pedagogických zamestnancov určených na triedu s celodennou a poldennou výchovou a vzdelávaním.
T: počas celého šk. roka
Z: tr. učiteľky a ostatní pedagogickí pracovníci
T: počas celého šk. roka
Z: všetky p. učiteľky
T: počas celého šk. roka
Z: všetky p. učiteľky
T: počas celého šk. roka
Z: všetky p. učiteľky
T: počas celého šk. roka
Z: všetky p. učiteľky
T: počas celého šk. roka
Z: všetky p. učiteľky
T: počas celého šk. roka
Z: všetci zamestnanci MŠ
T: počas celého šk. roka
Z: všetky p. učiteľky
T: počas celého šk. roka
Z: vyučujúci jednotlivých tried, logopédka MŠ
Z: vyučujúci jednotlivých tried
Jazyk a komunikácia
Zamerať sa na rozvíjanie komunikačných kompetencií detí vo všetkých jazykových rovinách. Vytvoriť v triedach podnetné prostredie zamerané na podporu komunikácie prostredníctvom písanej reči a zabezpečiť dostatočný prístup detí k detskej literatúre a iným zdrojom obsahujúcim písanú reč. Učiteľka bude dbať na správnu artikuláciu a výslovnosť u detí, gramatickú správnosť a spisovnosť hovorenej reči, klásť dôraz na sociálnu primeranosť využívania jazyka a dodržiavanie komunikačných konvencií a viesť s deťmi individuálne i skupinové rozhovory, pričom bude dbať na správny jazykový vzor.
Matematika a práca s informáciami
Poskytovať základy matematických a informačných poznatkov a zručností. Rozvíjať u detí matematické myslenie a matematické kompetencie, ktoré sú nevyhnutné pre vzdelávanie na vyšších vzdelávacích stupňoch. Podporovať u detí logické myslenie, chápanie čísel a jednoduchých operácií s nimi, rozvoj základov algoritmického myslenia. Matematické kompetencie sa budeme snažiť nadobúdať u detí prostredníctvom hry, dramatizácie, súťaží a budeme podporovať nadobúdanie vedomostí prostredníctvom pozorovania podľa možností z bežného života. Umožniť deťom riešiť divergentné úlohy a úlohy ktoré nemajú riešenie. Pri riešení úloh viesť riadené rozhovory, vyzývať deti, aby sa navzájom viac počúvali, vedeli klásť otázky a hľadali na ne odpovede. Podporovať u detí nadobúdanie vedomostí na základe samostatnej práce s informačnými zdrojmi.
Človek a príroda
Pri rozvíjaní prírodovednej gramotnosti voliť také podnety, ktoré by umožnili deťom získať čo najväčšie skúsenosti s reálnymi predmetmi, situáciami a javmi a viesť deti k samostatnej bádateľskej činnosti. Rozvíjať špecifické spôsobilosti, ktoré dieťaťu dávajú nástroj na zorientovanie sa v nových poznávacích situáciách. Pri poznávaní prírodného prostredia situovať deti do role experimentátorov a bádateľov. Využívať metódu pokusu a omylu ako aj metódu pozorovania.
Človek a spoločnosť
Viesť deti k tomu, aby sa vedeli orientovať v blízkom okolí, v časových, priestorových, medziľudských a sociálnych vzťahoch. Poukazovať na pamätihodnosti v obci i blízkom okolí a organizovať exkurzie zamerané na spoznávanie regiónu čím budeme u detí podporovať vlasteneckú výchovu. Snažiť sa čo najviac využívať vlastné dopravné ihrisko na utvrdzovanie pravidiel cestnej premávky. Viesť deti k rešpektovaniu ostatných ľudí a podporovať prosociálne správanie u detí, poukazovať naň a vyzdvihovať jeho kladné stránky.
Človek a svet práce
Rozvíjať u detí praktické zručnosti prostredníctvom úkonov z bežného života. Dbať na to, aby dieťa zvládalo samoobslužné činnosti a samostatné domáce bežné úkony. Zamerať sa na podporovanie technického myslenia, spoznávanie rozličných materiálov a umožniť prácu s nimi, pozorovať vlastnosti predmetov a tvorivo pristupovať k ich využívaniu.
Umenie a kultúra
Rozvíjať hudobné schopnosti, zručnosti a návyky na elementárnej úrovni prostredníctvom hudobných aktivít, pričom učiteľ rešpektuje individuálne danosti dieťaťa. Viesť deti k vytváraniu pozitívneho vzťahu k hudbe prostredníctvom rytmizácie, riekaniek, vokálnej činnosti a práce s vlastnoručne zhotovenými hudobnými nástrojmi. Dbať na správne spevácke návyky a hlasovú hygienu. Vytvárať priestor pre hudobno-pohybové a hudobno-dramatické činnosti.
Podporovať u detí vlastnú tvorivosť a spontánnosť prostredníctvom hravých činností s rozmanitým výtvarným materiálom. Dať dieťaťu dostatočný priestor na hľadanie a vytváranie foriem na vyjadrenie vlastných vnútorných pocitov a rozvíjaniu expresívnych zručností. Zamerať sa na aktivity podporujúce rozvoj obrazotvornosti dieťaťa. Viesť deti k sebahodnoteniu a prezentácii vlastnej činnosti. Upevňovať u detí vzťah ku kultúre a umeniu.
Zdravie a pohyb
Poskytovať základné informácie o zdravom životnom štýle prostredníctvom vhodných telesných cvičení. Viesť deti k osvojeniu a zdokonaľovaniu pohybových schopností a zručností . Vyzdvihovať význam športových a pohybových aktivít i zdravej životosprávy. Podporovať správny psychosomatický a psychomotorický vývin. Motivovať deti k pohybovým aktivitám v každodennom živote. Viesť deti k základným hygienickým návykom a samoobslužným činnostiam.
T: celý školský rok Z: učiteľky
T: september alebo podľa potreby Z: tr.učiteľky
T: celý šk. rok Z: ped. pracovníci
Študovať právne normy týkajúce sa chodu školy a právneho vedomia
T: celý školský rok Z: ped. pracovníci
T: celý školský rok Z: učiteľky
T: podľa plánu PR Z: všetci pg. zamestnanci
Zefektívnenie riadiacej činnosti v záujme skvalitnenia VVP
T: október , december Z: riaditeľka MŠ; ped. pracovníci
marec, máj
T: celý školský rok Z: riaditeľka MŠ
T: celý školský rok Z: uč. ktoré absolvovali vzdelávanie
T. celý školský rok Z: ped. pracovníci
Materiálno technické zabezpečenie
Súčasný stav priestorov MŠ k septemberu 2023
Úlohy na šk. rok v tejto oblasti
Z: ped. pracovníci
T: celý školský rok Z: riaditeľ školy, učiteľky
T: celý školský rok Z: ped. pracovníci
T: celý školský rok Z: učiteľky
Spolupráca s verejnosťou
rôznych regionálnych a miestnych sviatkov a tradíciía prezentovať MŠ na rôznych podujatiach organizovaných školou a obcou.
T: celý školský rok Z: všetky p. učiteľky
T: február Z: p. zástupkyňa pre MŠ
T: február / marec Z: p. zástupkyňa, triedna p. učiteľka
T: september a v priebehu šk. roka Z: všetky p. učiteľky
napr. tvorivé dielne, besiedky atď.
T: celý školský rok Z: tr. učiteľky
T: celý školský rok Z: riaditeľka, učiteľky
Vedúca pedagogickej rady: zástupkyňa pre MŠ
Zápisnice v pedagogickej rady: všetky p. učiteľky (určí p. zástupkyňa)
Zápisnice pracovných rád: p. uč. Frančáková
BOZP: riaditeľka MŠ
Prevádzkové náklady: zástupkyňa pre MŠ
Kontrola lekárničky: p. uč. Daniela Osadská
Kronika MŠ: p.uč. Jana Hojová
Vnútorná a vonkajšia výzdoba školy: všetky p. učiteľky MŠ
Logopedická depistáž: Mgr. Fašungová Katarína
T: október - november
Mesiac |
dátum |
podpis |
September |
|
|
Október |
|
|
November |
|
|
SEPTEMBER
OKTÓBER
NOVEMBER
DECEMBER
JANUÁR
FEBRUÁR
MAREC
APRÍL
MÁJ
JÚN
Prílohy:
Príloha A
Pracovné povinnosti učiteľky MŠ
1. Učiteľka MŠ pracuje podľa Školského vzdelávacieho programu. Dodržiava stanovený režim dňa. Osobne zodpovedá za výsledky VVČ s použitím vhodných prostriedkov, metód, foriem práce a poznatkov z ďalšieho vzdelávania s použitím správnej metodiky a didaktiky
2. Osobne zodpovedá za ochranu a bezpečnosť detí v čase, keď s nimi pracuje, až po dobu, keď ich odovzdá inej učiteľke, rodičovi, či osobe, ktorú rodič po písomnej dohode poveril prevzatím z MŠ.
Činnosť riadi tak, aby predišla úrazom, nenecháva deti bez dozoru a maximálne sa im venuje v priebehu svojej pracovnej doby – priamej činnosti s deťmi.
3. Plánuje VVČ, na prácu sa pripravuje pravidelne a pripravuje si pomôcky deň vopred. VVČ zapisuje do triednej knihy s uvádzaním obsahu a dosiahnutého cieľa. Zápis vykonáva mimo času priamej činnosti s deťmi
4. Triedna učiteľka vedie triednu agendu ( triedna kniha, dochádzka detí, osobný spis dieťaťa). Vedie diagnostiku detí, prehľad inventáru či pomôcok z jej triedy. Je poradcom rodičov.
5. Vedie zápisy z pedagogických rád a pracovných porád.
6. Za úroveň triedy v každom prípade zodpovedajú obe učiteľky.
Spoločne zabezpečujú jednotu pri výchove a vzdelávaní, spolu denne konzultujú o VVČ.
7. Týždenný úväzok priamej práce s deťmi je 28 hodín týždenne, pracovná doba podľa KZ je 37/1/4 hodín týždenne. Učiteľka venuje zvyšný čas na vedenie agendy, plánovaniu VVČ, príprave na mimoškolskú činnosť a mimotriedne povinnosti, zúčastňuje sa aktivít a vzdelávaní.
8. Do práce prichádza 5 minút pred začiatkom prac. doby priamej práce s deťmi. Všetky pomôcky a inventár využíva šetrne a za tieto veci v plnom rozsahu aj zodpovedá. Poškodené veci z inventáru hlási vedeniu MŠ.
9.V MŠ je prísny zákaz fajčiť.
10.V prípade neprítomnosti druhej učiteľky ju zastúpi a čaká až do jej príchodu, ak riaditeľka nerozhodne inak. Počas priamej práce s deťmi je zakázané odchádzať od detí za súkromným ako aj iným účelom.
11.Telefón používa iba služobne, alebo v súrnych osobných prípadoch. Odvolanie učiteľky od detí počas priamej práce s deťmi ( aj k telefónu) je zakázané. V súrnych prípadoch za zabezpečenia dozoru je možné urobiť výnimku.
12. Pri stolovaní učiteľky dbajú o kultúru stolovania
13. V prípade úrazu je povinná učiteľka poskytnúť prvú pomoc. Úraz je potrebné hlásiť vedeniu školy a zaznamenať.
13. Učiteľka je povinná byť v MŠ v čase určenom na priamu prácu s deťmi, v čase porád, ZRŠ, naplánovanej mimoškolskej činnosti
14. Podľa pokynov riaditeľky vykonáva pedagogický dozor na výletoch, pri návšteve predstavení a iných mimoškolských aktivitách
Príloha B
Pracovná doba zamestnancov
Prevádzka MŠ : 6:30 – 15:30
Pracovná doba zamestnancov MŠ
Pedagogickí pracovníci – priama výchovno – vzdelávacia činnosť s deťmi
Meno a priezvisko |
Pracovná pozícia |
Pracovná doba |
Margita Madleňáková, Mgr.
|
zástupkyňa - tr. učiteľka 1.triedy ( 4-6 roč. deti) |
6:30 – 9:55 12:05 - 15:30
|
Dáša Trojáková, Bc. |
učiteľka 1. triedy (4–6roč. deti) |
6:30 - 12:05 9:55 - 15:30 |
Katarína Frančáková, Mgr |
tr. učiteľka 2.triedy (3–5 roč. deti) |
6:30 - 12:05 9:55 - 15:30 |
Jana Hojová |
učiteľka 2.triedy (3–5 roč. deti) |
6:30 - 12:05 9:55 - 15:30 |
Daniela Osadská |
tr. učiteľka 3.triedy (3– 4 roč. deti) |
7:45– 12:45
|
Pozn.: Pedagogickí pracovníci sa na pracovisku zdržiavajú 6h denne. V čase, ktorý majú vyhradený na prípravu sa na edukačný proces nemusia byť na pracovisku. Príprava môže prebiehať v domácom prostredí.
Konzultačné hodiny pedagogických pracovníkov
Nepedagogickí pracovníci
Meno a priezvisko |
Pracovná pozícia |
Pracovná doba |
Mária Pašková |
upratovačka |
8:00 - 16:00
|
Magdaléna Kurčinová |
vedúca šk. jedálne |
7:30 - 11:30 |
|
hl. kuchárka |
6:30 – 14:30 |
Martina Škuntová |
pomocná kuchárka |
6:30 - 14:30 |
pomocná kuchárka |
Príloha C
Denný poriadok činností v MŠ Babín
Hry a činnosti podľa výberu detí
|
6.30 – 8.30 |
Zdravotné cvičenie
|
8.30 – 9.00 |
Dopoludňajšie cielené vzdelávacie aktivity
|
9.30 – 10.00 |
Pobyt vonku
|
10.00 – 11.30 |
Odpočinok
|
12:15 – 14:15 |
Popoludňajšie cielené vzdelávacie aktivity
|
14.30 – 15.30 |
Desiata |
9.00 – 9.15
|
Obed |
11.45 – 12.15
|
Olovrant |
14.15 – 14.30
|
Hygiena
|
-Pred a po jedle -Po pobyte von -Čistenie zubov pred odpočinkom -individuálne podľa potreby |
Príloha D
Plánované akcie na šk. rok 2022/2023
Poznámka: Plán šk. akcií môže byť v priebehu šk. roka zmenený a doplnený podľa potreby MŠ
SEPTEMBER
T: koniec septembra
OKTÓBER
T: prvý okt. Týždeň
T: október
T: október
NOVEMBER
T: týždeň pred dušičkami
T: v priebehu mesiaca
DECEMBER
T:
T: celý december
T:
T:
JANUÁR
T: január
FEBRUÁR
MAREC
T: celý mesiac
T:
APRÍL
T: 7.4. 2014
T: 22.4. 2015
MÁJ
T: 9.5.2015
T: začiatok apríla
JÚN
T:
T:
Prázdniny šk. rok 2022/2023 |
|
Termín prázdnin |
Začiatok vyučovania po prázdninách |
|
jesenné |
27. október 2022 (štvrtok) |
28. október – 31. október 2022 |
2. november 2022 (streda) |
|
vianočné |
22. december 2022 (štvrtok) |
23. december 2022 – 7. január 2023 |
9. január 2023 (pondelok) |
|
jarné |
Bratislavský kraj, Nitriansky kraj, Trnavský kraj
Banskobystrický kraj, Žilinský kraj, Trenčiansky kraj
Košický kraj, Prešovský kraj |
17. február 2023 (piatok)
24. február 2023 (piatok)
3. marec 2023 (piatok) |
20. február – 24. február 2023
27. február – 3. marec 2023
6. marec – 10. marec 2023
|
27. február 2023 (pondelok)
6. marec 2023 (pondelok)
13. marec 2023 (pondelok) |
veľkonočné |
5. apríl 2023 (streda) |
6. apríl – 11. apríl 2023 |
12. apríl 2023 (streda) |
|
letné |
30. jún 2023 (piatok) |
1. júl – 31. august 2023 |
4. september 2023 (pondelok) |